HVAD ER SEO?

SEO er forkortelsen af Search Engine Optimization, altså optimeringen af din websides synlighed for søgemaskinerne. En søgemaskine kunne fx. være Google, Yahoo eller Bing. Vi tager dog udgangspunkt i Google, da dette er den mest anvendte.

Google bruger en algoritme, der scanner og gemmer din websides informationer, som sidens navn, hvilke ord du bruger, links til andre sider og meget mere, alt sammen for at finde det website, der er mest relevant i forhold til forbrugerens søgning. Det bedste match vil derfor blive vist først, hvilket er væsentligt, da de fleste stoler på de øverste forslag som de bedste, og sjældent går de på side 2.

Hvordan laver man så en søgemaskineoptimering?
For det første skal din side opfylde brugerens behov. Google kigger på de ord, der er brugt på din side og matcher dem med brugerens søgeord. Det er altså en god idé at benytte nogle nøgleord, som korrelerer med det, du kan tilbyde samt søgerens søgeord og efterspørgsel.

En anden ting, der optimerer din synlighed er links. Dette gælder både links til andre websider, såvel som andre websiders linkning til din. Google forbinder flere links med mere popularitet og vil derfor gøre en webside med mange links mere synlig.

Nogle mere tekniske aspekter, der er afgørende for SEO, er, at din side skal have en god hastighed, samt være mobiloptimeret.
De fleste søger fra mobile enheder. Af den grund af det essentielt, at din hjemmeside kan skifte form og tilpasse sig enhver skærm, skulle det være computer, tablet eller mobil.
En hjemmeside, der loader hurtigt, er også nødvendig. Brugeren vil ikke spilde sin tid, og vil med stor sandsynlighed klikke ud og finde en anden side, skulle de ikke opleve en tilfredsstillende og hurtig hastighed. Dertil vil en hurtig side altså også blive placeret højere på søgemaskinerne.

Dine kunder finder dig bedst ved at vælge nogle gode nøgleord

Vi opbygger din side med "Organic SEO" - brug af helt almindelige søgeord, som kendetegner dig, din service eller produkter. Det dine kunder leder efter.

Nøgleord

Nøgleord er det dine kunder anvender for at finde dig, din service og produkter på internettet. Disse skal vælges med omhue. Vi skaber en liste med de vigtigste ord.

Gode tekster skal der til

En forudsætning for at ligge øverste på Google er at din hjemmeside indeholde gode tekster, som fortæller om dine produkter.

Responsiv

Hjemmesider skal være responsive og i stand til at tilpasse sig til smart phones og tablets.